(Positieve) Psychologie, Mindfulness, Mindfulness en Mantra's

Dag 155. 5x Mindfulness op je werk

Vorige week kwam de HSK in het nieuws vanwege het onrechtmatig declareren van hun behandelingen bij mensen met burn-out klachten. Het gevolg hiervan zal zijn dat mensen met deze klachten nog minder snel geholpen worden, dus ga ik je helpen om dit te voorkomen! Bij deze 5 ontspanningsoefeningen die je op je werk kunt toepassen. 

Het is een te drukke dag. Je hebt geen tijd om te lunchen, het gevoel dat je alles alleen doet en er komt geen einde aan je mailbox. Je adem zit hoog, je krijgt door de dag heen koppijn en je vergeet water te drinken.Herkenbaar? Maak dan nu eens 2 minuten tijd om dit te lezen. Voordat je doorleest: Haal 1 keer diep adem en ontspan je schouders. Grote kans dat je met opgetrokken schouders zat.

Oefening 1: Hou je adem 10s in
Ga rechtop zitten (achter je bureau?) en ontspan je schouders. Adem nu in 4-6 seconden diep in. Hou je adem 10 seconde vast en adem dan weer 4-6 seconden uit. Doe dit 6 keer. Kost je 2 minuten en je voelt je meteen meer ontspannen. Heb je iets langer de tijd? Dan kan je ook deze geleide oefening luisteren waarin we je begeleiden in je ademhaling. Duurt ongeveer 7,5 minuut.

Check de andere oefeningen op: Houseofawareness.com

Like&Share
Facebook
Facebook
Twitter
Visit Us
PINTEREST
PINTEREST
INSTAGRAM
Google+
https://www.365dayspositiveness.nl/5x-mindfulness-op-je-werk/
RSS

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.